اخبار نشریات ایرانی

خبرهایی درباره نشریات و مجلات ایرانی

اخبار نشریات ایرانی

خبرهایی درباره نشریات و مجلات ایرانی

فراخوان پانزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی

دبیر پانزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی گفت: فراخوان این جشنواره امروز منتشر می شود.
یوسف غروی قوچانی در گفت وگو با فارس گفت: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مشارکت نهادهای تخصصی و صنفی رسانه ای ، با هدف ارتقای محتوای نشریات و تقویت روزنامه نگاری حرفه ای پانزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی را برگزار می کند .
وی اضافه کرد: سایت پانزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها  کار خود را آغاز کرده و فعالان شاغل در عرصه مطبوعات و به طور کلی اصحاب رسانه می توانند نسبت به ارسال آثار خود از طریق پر کردن فرم فراخوان و ارسال آن به نشانی دبیرخانه اقدام کنند.
دبیر  پانزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اظهار داشت: نمونه ها و آثار برتر مطبوعاتی و رسانه ای در گستره « سراسری » و «محلی» طی مراسمی در آبان 1387 به منظور ارج نهادن به پدیدآورندگان آثار برتر، معرفی خواهند شد .
غروی قوچانی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره از اصحاب مطبوعات ، متشکل از همه روزنامه نگاران ، نویسندگان و خبرنگاران دعوت می کند آثار برتر خود را بر اساس رشته ها و گرایش های اعلام شده در دو بخش « مسابقه» و «ویژه» به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ارسال کنند .
وی اضافه کرد: نمایندگان رسانه های خارجی نیز می توانند آثار برتر خود را در مهلت مزبور به دبیرخانه ارسال کنند .
غروی قوچانی با اشاره به بخشی از مقررات شرکت در جشنواره گفت: آثاری در مسابقه شرکت داده می شود که در فاصله زمانی اول فروردین ماه 1386 تا پایان اسفند ماه 1386 در یکی از نشریه های کشور که دارای مجوز انتشار و فعالیت هستند ، به چاپ رسیده باشد .
وی اضافه کرد: آثار ارسالی به طور مجزا در سه گروه « نشریه های سراسری»، «نشریه های محلی» و خبرگزاری های داخلی بررسی می شوند .
غروی قوچانی تصریح کرد: هر متقاضی می تواند فقط در یک بخش از نشریه های سراسری یا محلی خبرگزاری و در یک رشته و گرایش شرکت کند . چنانچه این موضوع رعایت نشود ، دبیرخانه آثار مربوط به یک بخش و گرایش را به طور تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد  و بخش ویژه از این قاعده مستثنی است .
وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان  باید آثار خود را به تعداد اعلام شده ارسال کنند. چنانچه تعداد بیشتری ارسال شود ، دبیرخانه آثار اضافی را به طور تصادفی از میان آثار حذف خواهد کرد .
دبیر  پانزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی افزود: برگ درخواست شرکت در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها باید برای هر اثر به طور جداگانه تکمیل و روی هر یک از آثار آن بخش و رشته الصاق شود.
غروی قوچانی گفت: آثاری پذیرفته می شود که اصل یا تصویر صفحه های منتشر شده در نشریه های مربوط نیز ارسال شده باشد.
وی اضافه کرد: مدیران مسئول یا سردبیران نشریه ها و خبرگزاری های دارای مجوز نیز می توانند به نام صاحب اثر ، برگه درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل و همراه آثار مربوط ارسال کنند .
غروی قوچانی ادامه داد:
شرکت کنندگان در موضوع عکس و کاریکاتور لازم است علاوه بر ارسال نسخه چاپ شده در نشریه ، اصل اثر را نیز ارسال کنند.
وی خاطرنشان کرد: ابعاد عکس  ها باید حداقل52*20  و حداکثر 40*30  سانتیمتر باشد (اسلاید و سی دی پذیرفته نمی شود ).
دبیر  پانزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی گفت: چنانچه اثر ارسال شده فاقد امضا یا دارای نام مستعار باشد ، در صورت راهیابی به مرحله نهایی تعیین نام نویسنده یا تهیه کننده منوط به تایید رسمی مدیر مسئول نشریه خواهد بود. غروی قوچانی اضافه کرد: آثاری که به طور مشترک و گروهی تهیه شده باشند ، در صورت راهیابی به مرحله نهایی، گروه تولید کننده (به جز رشته تیتر) به عنوان برنده اعلام خواهند شد.
وی ادامه داد: در رشته تیتر ، تنها تیترهایی پذیرفته می شود که محصول کار فردی است.
غروی قوچانی افزود: در رشته سر مقاله و یادداشت ،  تنها سر مقاله و یادداشت های روزنامه ها و هفته نامه ها پذیرفته می شود. سرمقاله و یادداشت سایر نشریه ها می تواند به تناسب موضوع برای بخش مقالات ارسال شود.
وی گفت: دبیرخانه وصول آثار دریافتی را اعلام خواهد کرد  و چنانچه حداکثر تا 20 روز پس از ارسال اعلام وصول دریافت نشد، با دبیرخانه جشنواره تماس گرفته شود.
غروی قوچانی گفت: پانزدهمین جشنواره مطبوعات دارای 4 موضوع ویژه، نوآوری و شکوفایی; سی امین سالگرد انقلاب اسلامی، دستاوردها و آرمان ها; شش دهه پایداری در مقابل اشغالگران (شصتمین سالگرد اشغال فلسطین) و ترویج ارزش های معنوی: نماز، فرهنگ ایثار و شهادت ، امر به معروف و نهی از منکر بوده و نمونه ها و آثار برتر مربوط به بخش ویژه از فروردین  1387 تا پایان مهر سال جاری پذیرفته می شود.
وی ادامه داد: آثار ارائه شده باید در قالب یادداشت، گزارش خبری، گزارش غیر خبری، عکس خبری، عکس غیر خبری و مقالات جنبی شامل مقالاتی که توسط نویسندگان غیر شاغل در تحریریه های مطبوعاتی نوشته شده و به چاپ رسیده است،  باشد .
دبیر  پانزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در پایان گفت: دبیرخانه پانزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در خیابان استاد مطهری  خیابان جم (روبروی بیمارستان جم ) کوچه مدائن پلاک 59 قرار دارد و تلفن دبیرخانه 88839184  و 88839181  است.

نظرات 1 + ارسال نظر
خبرگزاری‌ها یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:21 ب.ظ http://www.khabargozariha.blogfa.com/

سلام. ممنون که وبلاگ خبرگزاری‌ها را دیدید. وبلاگ وزین شما را لینک دادیم و از چند لینک شما که در وبلاگ خود نقص داشتیم استفاده کردیم . متقابلا از لینک وبلاگ خبرگزاری‌ها در وبلاگ شما خوشحال می‌شویم و باعث افتخارمان خواهم بود . موفق باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد