اخبار نشریات ایرانی

خبرهایی درباره نشریات و مجلات ایرانی

اخبار نشریات ایرانی

خبرهایی درباره نشریات و مجلات ایرانی

اخبار کوتاه ، مهمترین بخش روزنامه الکترونیک

آخرین برداشت موج نوی روزنامه نگاری الکترونیک(cyber journalism) از رسانه های متقدم این عرصه ، الهام گرفتن از اختصار اخبار رادیو و تلویزیون بوده است و بدین ترتیب اخبار کوتاه به بخش مهمی از روزنامه های الکترونیک تبدیل شده است. مهمترین تقلید روزنامه نگاری الکترونیک از رادیو روی آوردن به «یادداشتهای کوتاه» و «سبک مستقیما مربوط به موضوع» است.
پخش رادیو و تلویزیونی شنونده یا بیننده را به تنظیم کانال یا فرکانسی مناسب برای دریافت خبرها یا هر برنامه دیگر وامی دارد حال آنکه اینترنت امکان دسترسی به محتوای خود را - بر اساس درخواست مخاطب - در هر زمانی فراهم آورده است.
هم اکنون شیکاگو تریبیون، واشنگتن پست و نیویورک تایمز در سایتهای خود ، تیترها و خلاصه خبرهای نسخه کاغذی شان را در کنار بخش online که پیوسته در حال روز آمد شدن است ارایه می کنند. فرمت دیجیتال خواننده را قادر می سازد که تیترها را به سرعت مرور کند و آنچه را می خواهد انتخاب کند. این کار در روزنامه های چاپی عملی نیست چرا که محدودیتهایی دارند. اینترنت بواسطه فضای دیجتیال آن به روزنامه الکترونیک انعطاف بیشتری می دهد و همزمان به گیرنده اجازه می دهد که در مورد یک خبر خاص اطلاعات بیشتری کسب کند.
تغییر در شیوه های گردآوری و انتشار دانش و اطلاعات در این انقلاب دیجیتالی چنان عمیق و چشمگیر است که تنها می توان آن را با اختراع چاپ به دست گوتنبرگ در قرن پانزدهم مقایسه کرد.اینترنتی که ما می شناسیم همانند کوه یخ موقتی بوده ، خبر از رسانه ای می دهد که در آینده ظهور خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد